Hyundai Ioniq 5 dezvăluit cu încărcare ultra-rapidă de 800 V și autonomie de 480 km
Hyundai a prezentat astăzi „IONIQ 5”, primul model al mărcii exclusive de vehicule electrice „Ioniq”. În urmă cu o săptămână compania ne dezvăluise o imagine a interiorului mașinii. Este un crossover cu dimensiuni care îl plasează undeva între SUV-urile compacte și mijlocii.
Designul noului Ioniq 5 este aproape identic cu conceptul „45 EV” pe care Hyundai l-a dezvăluit în 2019. Are același design al corpului unghiular, cu faruri la fel de atrăgătoare, cu patru inele pătrate de LED-uri. Chiar și jantele din aliaj (care măsoară până la 20 inci lățime) arată destul de asemănătoare cu cele de pe conceptul de mașină.
Vehiculul este foarte asemănător altor SUV-uri și CUV-uri de pe piață și are o dimensiune remarcabilă: 4,64 m lungime și 1,60 metri înălțime.
Hyundai Ioniq 5 are mai presus de toate un sistem de încărcare ultra-rapid de 800 V. De asemenea, este bidirecțional și vă permite să încărcați chiar și biciclete sau scutere electrice. Poate furniza un continuu de 3,6 kilowați, care poate fi ideal în camping sau în timpul întreruperii. Conectorii de alimentare pot fi găsiți sub scaunele din spate și la portul de încărcare de pe exteriorul vehiculului.
Ioniq 5 are multe alte detalii remarcabile, de la ampatamentul de 3.000 mm, roțile de 20 inci sau „Universal Island”, o consolă centrală care alunecă înapoi până la 140 mm pentru a permite mai multă libertate de mișcare pe scaunele din față sau din spate. Scaunele din față sunt reglabile electronic și sunt proiectate cu o reducere de 30% a grosimii pentru a permite mai mult spațiu pentru pasagerii din al doilea rând.
În interior avem un ecran tactil de 12 inci, în timp ce parbrizul poate deveni și un ecran de afișare datorită sistemului Head-up Display cu realitate augmentată (AR HUD).
Hyunday Ioniq 5 va fi oferit în diferite configurații de acționare electrică. Astfel, avem două variante de baterii, 58 kWh și 72,6 kWh, precum și două configurații de motoare electrice: una cu motor spate și una cu motoare față și spate.
Viteza maximă atinsă de cea mai puternică variantă este de 185 km/h. În cea mai puternică variantă, avem un motor spate de 155 kW (generând un cuplu de 350 Nm) și un motor frontal de 70 kW (255 Nm) pentru tracțiune integrală. Dacă îl combinăm cu bateria de 72,6 kWh, acest model poate merge de la 0 la 100 km/h în 5,2 secunde.
Producătorul indică faptul că autonomia electrică maximă a Ioniq 5 atinge 480 km odată cu ciclul WLTP. Hyundai Ioniq 5 se bazează pe platforma E-GMP, care poate rezista la sistemele de încărcare de 400 V și 800 V fără a fi nevoie de componente sau adaptoare suplimentare. Astfel, cu un încărcător de 350 kW, mașina poate fi încărcată de la 10% la 80% în doar 18 minute. Datorită acestui sistem de încărcare este posibil să obțineți 100 km de autonomie cu doar 5 minute de încărcare.
Capacitatea portbagajului este de 531 de litri, ceea ce este semnificativ mai mic decât cei 620 de litri pe care îi poți obține în Hyundai Tucson. Spațiul suplimentar pentru bagaje sub capota lui Ioniq 5 adaugă doar 57 de litri (în versiunile cu tracțiune pe două roți).
„Ioniq 5 va oferi o experiență complet nouă cu spații interioare inovatoare și tehnologie de ultimă oră”, a declarat Thomas Shimiera, șeful Diviziei de experiență a clienților Hyundai Motor.