Baterii vehicule electrice: Noua baterie cu autonomie de 400 km, se reîncarcă în mai puțin de 10 minute
Unul dintre cele mai mari dezavantaje ale vehiculelor electrice de astăzi pentru mulți cumpărători de mașini este deplasarea la distanță și cât durează să se reîncarce. O echipă de ingineri din Penn State a început investigațiile asupra unei baterii litiu-fosfat de fier pentru vehicule electrice, cu o autonomie de 400 de kilometri care se poate reîncărca în 10 minute. În timp ce vehiculele de astăzi pot circula deja mai mult de 400 de kilometri pe încărcare, pot dura câteva ore să se reîncarce în unele cazuri.
A avea o baterie cu autonomie mai mică, care se poate reîncărca extrem de rapid, ar fi mai atrăgătoare pentru mulți cumpărători de mașini electrice. Cercetătorii proiectului afirmă că bateria elimină anxietatea autonomiei și este accesibilă. De asemenea, ei cred că noua baterie ar fi bună pentru aproximativ 3,2 milioane de kilometri de condus în timpul vieții sale.
Citește și despre: Tesla își propune să producă 500.000 de mașini electrice pe an lângă Berlin
Descrisă în Nature Energy, bateria litiu-fosfat de fier (LFP) este capabilă să se încălzească rapid până la 60 de grade Celsius în timpul încărcării și descărcării, apoi să se răcească rapid când nu este utilizată. Folosește o folie subțire de nichel cu un capăt atașat la terminalul negativ și celălalt care se extinde în afara celulei pentru a crea un al treilea terminal. Odată ce electronii curg, încălzește rapid folia de nichel prin încălzire prin rezistență și încălzește interiorul acestei baterii. De îndată ce temperatura internă atinge 60 ° C, comutatorul se deschide și bateria este pregătită pentru încărcare sau descărcare rapidă.
Noua metodă de autoîncălzire a echipei sugerează că pot folosi materiale ieftine pentru catodul și anodul bateriei împreună cu un electrolit sigur, de joasă tensiune. Din cauza autoîncălzirii, cercetătorii au spus că nu trebuie să-și facă griji cu privire la depunerea inegală de litiu pe anod, care poate provoca vârfuri de litiu periculoase.
Catodul este stabil termic folosind fosfat de litiu-fier și nu conține materiale costisitoare și critice, cum ar fi cobaltul. Anodul este realizat din grafit de particule foarte mare, care este sigur și ieftin. Cercetătorii spun că greutatea, volumul și costul acestei baterii au fost reduse în comparație cu bateriile disponibile în prezent pentru vehicule electrice.
Citește și despre: Mașina electrică Sony VISION-S testată pe drumurile publice din Europa