YouTube Shorts vine în România pentru a concura cu TikToK

YouTube anunțat astăzi lansarea versiunii beta a caracteristicii „videoclipuri YouTube scurte” (YouTube Shorts) în România, o nouă experiență care permite utilizatorilor să înregistreze videoclipuri scurte și vizuale folosind telefoanele lor mobile.

De când Shorts a fost lansat pentru prima dată în septembrie 2020, serviciul s-a extins în 26 de țări, iar acum va fi disponibil în peste 100 de țări. Conform informațiilor oficiale, acest format a înregistrat până în prezent 6,5 miliarde de vizionări zilnice în întreaga lume.

Shorts este o secțiune din YouTube care permite utilizatorilor să încarce videoclipuri de 60 de secunde sau mai puțin și care poate fi văzută făcând un fel de derulare verticală infinită.

Primul lucru de reținut este că Shorts este o funcție eminamente mobilă, așa că acum este disponibilă doar în aplicația YouTube pentru iOS și Android. Al doilea, derivat din aceasta, este că Shorts YouTube nu este o aplicație separată, dar sunt văzute (și create și încărcate) din aplicația YouTube însăși.

În scopuri practice, YouTube Shorts este similar cu TikTok. Orice utilizator poate înregistra, edita și încărca videoclipurile din aplicația YouTube. Capacitățile de editare și interacțiune sunt similare cu cele ale TikTok, în sensul că putem înregistra diverse planuri, adăuga text, muzică, regla setările de viteză etc.

Utilizatorul poate „aprecia”, comenta și partaja conținutul. Ceea ce nu puteți face este să descărcați videoclipul, cum este posibil pe TikTok. Ideea YouTube este evidentă: conținutul Shorts poate fi consumat doar în aplicația YouTube, într-un mod mai „exclusiv”, între ghilimele. Creatorii își vor putea descărca videoclipurile prin YouTube Studio.

Punctul diferențial al YouTube Shorts este că poate fi folosit sunetul videoclipurilor YouTube lungi . Acest lucru permite, de exemplu, să înregistreze reacții la momente specifice într-un videoclip, să recreeze rețete sau să facă o versiune a unei schițe. Pentru acei creatori care se tem că oamenii folosesc audio-ul videoclipurilor lor, liniștește-te, că poți alege dacă această utilizare este permisă sau nu.

Google susține că a colaborat cu partenerii lor de muzică pentru a permite creatorilor și artiștilor să își folosească biblioteca de melodii pentru a crea videoclipuri. Există melodii de la peste 250 de case de discuri, inclusiv Universal Music Group, Sony Music Entertainment și Sony Music Publishing, Warner Music Group și Warner Chappell Music, Believe, Merlin, Why Music, Beggars, Kobalty și multe altele.

Articole înrudite

Un comentariu

  1. Cam târziu a venit YT-ul cu această contraofensivă, TikTok-ul și-a făcut deja un renume și va fi cu greu devansat în nișa lor.

    Nu știu cum se face dar pe TikTok se promovează clipurile destul de bune si pe gustul fiecărui utilizator.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button